Post featured image | Post title with a link | Post excerpt | Kategorier |
---|---|---|---|
How to make a toast | https://www.youtube.com/watch?v=_vS_b7cJn2A |
Aktuellt | |
Cirkulär affärsmodell där alla tjänar | Problemet med dagens linjära affärsmodeller är att tillverkar produkter som vi använder en kort tid och slänger när vi inte behöver längre. Mycket resurser går till spillo. |
Cirkulär ekonomi, Spelregler | |
Cirkulär economy by Design | http://youtu.be/uKlqL_nuh_c The upcycle chart, continuous improvements |
Cirkulär ekonomi, Spelregler | |
Learn from failure | Learn From Failure from IDEO.org on Vimeo. Att lära genom experiment. Se inte ett misslyckat experiment som ett misslyckande utan något du kan lära av. Design dina experiment så att du kan lära genom det du gör även om det inte blev som du tänkt dig. |
Metoder, Spelregler | |
Magnus Lord om att ändra arbetsmetoder | Lean Healthcarekonferens i Värmland mars 2012 from Landstinget i Värmland on Vimeo. Magnus talar om vikten att vill man effektivisera måste man ändra arbetsmetoder. Det räcker inte att beställa ett nytt resultat. |
Metoder | |
Marissa Mayer a geek | Vad som gör computer science så inspirerande och utmanande för de som vill ha utmaningar och lära nya saker hela tiden. Inte lära sig utantill utan nya problem hela tiden |
Inspiration | |
Don Norman om design | 3 Sätt om varför god design gör dig glad. Don Nomad har delat in det i följande grupper visceral-level design the behavioral level the superego |
Spelregler | |
Vilken tomatsås är bäst | Det finns inte ett svar på frågan utan flera. Bli duktig på att katalogisera dina kunder så kan du erbjuda dem personliga tjänster. |
Spelregler | |
Make something ”remarkable” | I en värld av alltför många alternativ och för lite tid, är vår självklara valet för att bara ignorera den vanliga grejer. Marknadsföring gurun Seth Godin klargör varför, när det gäller att få vår uppmärksamhet, dåliga eller bisarra idéer är mer framgå … |
Spelregler | |
Maximera human potential | Tänkt stort, förenkla, ha mentorer som ser lösningen men inte har svaret, hjälp nyfikna studenter att få möjlighet att forska på meningsfulla samhällsproblem. |
Spelregler, Visdom | |
Organisationsförändring i komplexa | Att förändra organisation med hjälp av hård och mjuka värden är inte verkningsbart i komplexa organisation. Nu gäller det att första vad som sker i organisationen. Stärka de som samarbetar och bryggar olika delar i organisationen- Sex punkter Förstå va … |
Samarbete, Spelregler |